سئو

15 ترفند طلایی برای بازاریابی وبینار که باید بدانید

وبینارها ابزاری قدرتمند برای تعامل با مخاطبان، ایجاد سرنخ و ارتقای برند شما هستند. اما برگزاری یک وبینار موفق نیازمند برنامه ریزی دقیق و بازاریابی موثر است. در این پست، 15 ترفند کلیدی برای بازاریابی وبینار را با شما به اشتراک می گذاریم:

بازاریابی

با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید تعداد ثبت نام کنندگان را افزایش داده، تعامل بیشتری با مخاطبان خود ایجاد کرده و بازگشت سرمایه خود را از وبینار به حداکثر برسانید.

  • انتخاب موضوع جذاب و مرتبط:

    موضوع وبینار باید برای مخاطبان هدف شما جذاب، مرتبط و حل کننده مشکلات آنها باشد.
  • مخاطبان هدف-پرسونای مخاطب

  • ایجاد یک صفحه ثبت نام جذاب:

    صفحه ثبت نام شما باید واضح، مختصر و قانع کننده باشد. از تصاویر و ویدیوهای جذاب استفاده کنید.
  • بهینه سازی صفحه ثبت نام برای موتورهای جستجو (سئو):

    از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان، توضیحات و محتوای صفحه ثبت نام استفاده کنید تا در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کنید.
  • بهره وری-بهینه سازی

  • بهره‌گیری از ایمیل مارکتینگ:

    برای اطلاع رسانی در مورد وبینار و ترغیب افراد به ثبت نام، از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. ایمیل ها را هدفمند و شخصی سازی کنید.
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

    از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ وبینار خود استفاده کنید. از محتوای جذاب و بصری مانند تصاویر و ویدیوها استفاده کنید.
  • همکاری با اینفلوئنسرها:

    با اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری خود همکاری کنید تا وبینار شما را به مخاطبان خود معرفی کنند.
  • بهره‌گیری از وبلاگ:

    پست های وبلاگی در مورد موضوع وبینار خود منتشر کنید و در آنها به وبینار خود لینک دهید.
  • تهیه محتوای با ارزش قبل از وبینار:

    با انتشار محتوای با ارزش در قالب پست های وبلاگی، ویدیوها و غیره، مخاطبان را برای شرکت در وبینار آماده کنید.
  • ارسال یادآوری های قبل از وبینار:

    چند روز قبل از وبینار و همچنین یک ساعت قبل از آن، یادآوری های ایمیلی برای ثبت نام کنندگان ارسال کنید.
  • تعامل با مخاطبان در طول وبینار:

    از نظرسنجی ها، پرسش و پاسخ و سایر ابزارهای تعاملی برای درگیر نگه داشتن مخاطبان استفاده کنید.
  • ضبط وبینار:

    وبینار را ضبط کنید و پس از آن برای افرادی که موفق به شرکت نشده اند ارسال کنید.
  • به اشتراک گذاری اسلایدها:

    اسلایدهای وبینار را برای شرکت کنندگان به اشتراک بگذارید.
  • پیگیری بعد از وبینار:

    بعد از وبینار با شرکت کنندگان پیگیری کنید و از آنها بخواهید بازخورد خود را با شما در میان بگذارند.
  • اینها تنها چند ترفند از بسیاری از ترفندهایی هستند که می‌توانید برای بازاریابی وبینار خود استفاده کنید. با کمی خلاقیت و برنامه ریزی، می‌توانید وبینارهایی موفق و پربازده برگزار کنید.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. مهرسا فرشادی گفت:

    وای چقدر مطلب خوبی بود! من تازه یه وبینار برگزار کردم و کلی چالش داشتم، مخصوصا تو بخش طراحی صفحه ثبت نام که واقعا نیاز به خلاقیت داره. یه بار یه صفحه خسته کننده درست کردم و نتیجه اش فقط ۱۰ نفر ثبت نام کردن بعدش با تغییر چندتا نکته ساده مثل اضافه کردن یه عکس جذاب و نوشتن متن کوتاه و گیرا، تعداد ثبت نام ها ۳ برابر شد! میشه لطفا یه مطلب جداگانه در مورد تکنیک های طراحی صفحات ثبت نام بنویسی؟ خیلی دوست دارم بدونم چطور میشه این صفحات رو بهینه تر کرد تا تبدیل مخاطب بیشتر بشه. و اگه ممکنه در مورد روش های تبلیغ وبینار تو اینستاگرام هم بگی، من همیشه اینجا مشکل دارم ✨

پاسخ دادن به مهرسا فرشادی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا